27 Mayıs 2012 Pazar

Başlarken...

5 yıl önce bir gün aniden kafama bir şey 'dank!' etti. Hayvanları, 'yediklerim' ve 'sevip okşadıklarım' olarak yaptığım ayırımdan çok rahatsız oldum. O günden sonra hayvan yemek benim için söz konusu bile olamazdı.

Aradan geçen zamanda ne kadar doğru bir karar verdiğimi anladım. Hassasiyetim her geçen gün arttı. Kendimi, alışkanlıklarımı, bana ezberletilenleri sorguladım. Alternatif beslenme biçimlerini ve bedenin gerçek ihtiyaçlarını araştırmaya başladım. Nükhet Everi ve onun harika bloğu ile karşılaştım. Sağlıklı ve mutlu bir yaşam sürmenin hayvanları ve/veya onları istismar edilerek üretilen şeyleri yemekle yakından uzaktan bir bağı olmadığını biliyorum artık.

Bundan 1,5 ay kadar önce Nükhet hanım'ın sayfasında sık sık adını duyduğum, harika vegan tariflerini takip ettiğim Tarkan'ın dükkanına uğramaya başladım. Sorularıma sabırla ve sevgiyle verdiği cevaplar bana güç verdi. Zannettiğim kadar zor olmayacağını anladım. Neden bilmiyorum ama yalnız olmadığım hissi beni çok cesaretlendirdi ve birkaç gün içinde vegan yaşantım başladı.

Hemen sonrasında Tarkan beni Facebook'da konuyla ilgili bir gruba ekledi. Grup veganlar, vegan olmak isteyenler, vegan bebek ve çocuk yetiştirenler ve hatta yetiştirmeyi planlayan anne babalar için kurulmuş. Orada o kadar faydalı bilgiler öğrenmeye başladım ve öyle güzel insanlarla tanıştım ki, internet üzerinde bu konuda daha çok şey yazılıp çizilmesinin şart olduğunu farkettim. Konuyla ilgilenen, kafasında soruları olan insanlar için daha fazla kaynak olmalıydı. İşte bu blog tam da bu amaçla kuruldu.

Grup arkadaşlarım bu fikrimi çok desteklediler. Çoğu çocuk yetiştirdiği için düzenli ve bol zamana sahip değil. Bu nedenle beni bu yola tek başıma çıkmam için yüreklendirdiler. Vakit buldukça onların yazılarını, çevirilerini, tariflerini de burada yayınlayacağım ve bu blog inanıyorum ki zaman içinde çok güzel bir kaynak olacak. 

Vegan hamilelik, vegan annelik, vegan çocuk yetiştirmek, sağlıklı beslenme, vegan tarifler, veganizm felsefesi bu bloğun konuları olacaktır. Derdim ve derdimiz bildiklerimizi paylaşmak, deneyimlerimizi aktarmak olacaktır ve bu hiç bir zaman incitici ve saldırgan bir tavırla olmayacaktır. Yazılara yapılan yorumların da aynı hassasiyetle oluşturulmsını, sorusu olanların cümlelerini kurarken hassasiyetlerimizi düşünerek 2 kere düşünüp sonra yazmalarını peşinen rica ediyorum.

2 yorum:

Anteros dedi ki...

Demet Hanım Merhabalar,

Bir vegan olarak bahsettiğiniz facebook grubunun adını alabilmem mümkün mü acaba? Daha önce araştırmıştım ancak fb de aktif bir grup bulamamıştım.

Ayrıca deneyimlerini sizler gibi paylaşan vegan arkadaşlarımızın bulunması mutluluk verici. Yazılarınızın devamını görebilme ümidiyle

Demet dedi ki...

Merhaba, ben facebook hesabımı kapattım ama ondan kısa bir süre önce adminimiz vakti ve enerjisi kalmadığından grubu da kapatmıştı. Yardımcı olamadığım için üzgünüm... Tanışmış olduk ne güzel, ben de sizin blogunuzu takip edeceğim. Sevgiler,